Průběžné vzdělávání provázejících učitelů (PU)
Reflexe praxí a spolupráce s PF - příprava učitele na výuku českého jazyka a literatury
b) 5) kurz pro provázející učitele 1. stupně ZŠ
c) 7) kurz pro provázející učitele 2. stupně ZŠ
Katedra zapojená do realizace: katedra slovanských jazyků, oddělení českého jazyka a literatury
Termín konání: 8. 6. 2024 od 09:00 hodin na PF JU, učebna J329
Garant školení: PhDr. M. Nosková, Ph.D.
Lektoři: PhDr. M. Nosková, Ph.D., Mgr. G. Nohavová, PhDr. I. Šimková, Ph.D., doc. PhDr. M. Schacherl, Ph.D., Mgr. Z. Brdek, Ph.D., prof. PhDr. Miloš Zelenka, DrSc.
Obsah:
- Reflexe praxí a spolupráce s PF
Příprava učitele na výuku ČJL - východiska, specifické rysy předmětu, integrovaná hodina, příprava perspektivní, příprava aktuální, hlediska rozboru vyučovací hodiny
Učitel jako vedoucí a tvůrčí osobnost - Projektování a realizaci vybraných didaktických situací ve výuce
Styl učitelovy práce (způsob komunikace se žáky, osobnostní rysy, klima ve třídě)
Didaktická analýza učiva (analýza pojmová, operační, metodické ztvárnění učiva)
Problémová výuka (vedení problémové výuky, formulace problémové otázky, sestavení problémové úlohy) - Vývojové tendence v současné češtině a literatuře
Vývojové tendence (tradiční pojetí), současná jazyková situace v češtině, charakteristické a problémové jevy současné češtiny; vývojové tendence ve výuce české literatury z pohledu interpretačních metod (inovativní přístupy k uměleckému textu, tematické okruhy čtenářské gramotnosti, „bílá“ místa literární didaktiky)
Přihlášení na kurz
Položky formuláře označené hvězdičkou jsou povinné.
** Udělujete tímto souhlas společnosti Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta (dále jen „Správce“), aby ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) zpracovávala tyto osobní údaje: jméno, příjmení a e-mail.